L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Pla de l’Estany torna a oferir el servei d’arbitratge

  • El servei, que es torna a oferir des d’aquest mes de maig, és una via extrajudicial per resoldre les reclamacions de consum.

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Pla de l’Estany ha recuperat, després de 7 anys, la celebració de vistes arbitrals. D’aquesta manera, les persones consumidores de la comarca ja no s’hauran de desplaçar a Girona per poder utilitzar aquesta via extrajudicial a l’hora de resoldre les seves reclamacions.

L’arbitratge és un sistema extrajudicial de resolució de conflictes dins l’àmbit de consum gràcies al qual, els clients i les empreses poden resoldre les seves diferències de manera ràpida i eficaç. Les Juntes Arbitrals de Consum són els òrgans competents per realitzar aquests arbitratges. Francesc Castañer, president del Consell Comarcal del Pla de l’Estany es mostra satisfet de recuperar aquest servei i destaca que “amb la posada en marxa, de nou, del servei d’arbitratge fem una passa més en la recuperació de serveis a la comarca. Cada vegada més necessitem acompanyar a la ciutadania i evitar desplaçaments a Girona”.

L’arbitratge de consum és un símbol de compromís i de qualitat que es fa patent a través d’un distintiu oficial, que es col·loca en un lloc visible de l’establiment i s’utilitza en la publicitat i les factures. En aquest context, des de l’Oficina d’Informació i Atenció al Consumidor del Pla de l’Estany s’anima a les empreses de la comarca a adherir-se al sistema arbitral ja que comporta diversos avantatges com el foment de la confiança i la fidelització dels clients, és un valor afegir a l’hora de sol·licitar ajuts o subvencions públiques, a més de ser un procediment gratuït i senzill.

Actualment al Pla de l’Estany hi ha una seixantena d’empreses adherides al sistema arbitral de consum. Per a més informació es pot consultar la pàgina web de Promoció Territorial del Consell Comarcal del Pla de l’Estany i la de l’Agència Catalana del Consum.

Menú