El Pla de l’Estany participa en el projecte Reschool, comunitats energètiques

El projecte RESCHOOL és una iniciativa europea que té com a objectiu desenvolupar eines que millorin i facilitin la participació col·lectiva de la ciutadania en el sistema energètic, a través de comunitats energètiques.

El municipi de Cornellà del Terri, juntament amb la Cellera de Ter, Amer i Rupià, hi participen amb una prova pilot. El projecte estudiarà els mecanismes que permeten la creació i el creixement de les comunitats energètiques, i les eines que permeten fer una gestió energètica agregada més eficient. D’aquesta manera es podrà estudiar com incrementar la participació de la població en la cadena de valor del sistema energètic.

Amb motiu de la Setmana Europea de l’Energia Sostenible 2026, s’ha publicat un vídeo en tecnologia 3D amb un enfocament clarament divulgatiu i pedagògic.

Aquest material s’adreça a un públic ampli, especialment jove i ciutadania sense coneixements previs, i explica de manera visual i accessible el funcionament de les comunitats energètiques, els seus beneficis i el seu impacte en el dia a dia (llars, equipaments municipals i mobilitat). A través d’un relat narrat per un jove, es presenta la transformació cap a un model energètic més local, sostenible i participatiu, introduint també el concepte de “prosumidor”, és a dir, aquella persona que produeix l’energia que consumeix.

RESCHOOL és un acrònim de Strategies and tOOls for Incentivization and management of flexibility in Energy Communities with distributed Resources, està finançat amb 5.593.570 euros procedents de fons europeus del programa Horizon Europe i durarà tres anys i mig.

Mira’l aquí

 

Per més informació: aquí

 

Menú